لینک کوتاه : http://astankhabar.com?p=66454 شناسه خبر: 66454

آستان‌خبر گزارش می‌دهد؛

بی‌حجابی در ایران زمینه‌ساز نفوذهای چندبعدی در کشور

با بررسی فتنه‌های فرهنگی چند سال اخیر در کشور می‌توان‌ گفت که «بنای بی‌حجابی در ایران» زمینه نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی غرب. شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ فرهاد پردخته ـ اعلام کشف حجاب رضاخان چند ماه پس از بازگشت از ترکیه در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴ در دانش‌سرای مامایی همراه همسر و دختران بی‌حجاب خود – برای اولین بار – شرکت و رسماً فرمان ممنوعیت حجاب را برای زنان اعلام کرد.

وی طی سخنانی خطاب به زنان و دختران فارغ‌التحصیل پزشکی و مامایی از بی‌حجابی با عنوان «اعطای آزادی به بانوان» نام برد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن «فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی» اعلام کرد.

به دنبال فرمان رضاخان در «منع حجاب» مأموران شهربانی و پاسبان‌ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیّت و آزار زنان و دختران محجّبه پرداختند. مأموران چادر و روسری و هر نوع پارچه شبیه آن را با خشونت از سرزنان می‌کشیدند و پاره می‌کردند.

بسیاری از زنان و دختران خانه‌نشین شدند و از ترس مأموران، در نیمه‌های شب از کوچه‌های فرعی، دور از چشم مأموران برای کارهای بسیار ضروری از خانه بیرون می‌رفتند.

همچنین برای رواج دادن هر چه بیشتر بی‌حجابی برنامه‌های گسترده‌ای از طرف مسئولان شهرها به اجرا درآمد. اجرای جشن‌های بی‌حجابی ازجمله این برنامه‌ها بود. مواردی از جشن‌ها با عکس‌العمل تند مردم روبه‌رو شد. یکی از شب‌های جمعه جشنی در مدرسه شاهپور شیراز بر پا می‌شود، در این جشن علی‌اصغر حکمت، وزیر معارف (فرهنگ آموزش‌وپرورش) شرکت می‌کند، در پایان جشن و پس از اجرای برنامه و سخنرانی‌ها، عده‌ای دختر جوان نیمه برهنه بر روی سن ظاهر می‌شوند و به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند. حاضران دچار شگفتی شده وعده‌ای بنا به اعتراض جلسه را ترک می‌کنند.

فردای آن روز در مسجد وکیل شیراز اجتماع بزرگی بر پا می‌شود و مردم خواستار برخورد مسئولان با چنین رفتارهایی می‌شوند. در این جلسه سید حسام‌الدین فالی – روحانی مبارز و نترس – بر فراز منبر رفته و اقدامات خلاف شرع و عفت عمومی را محکوم می‌کند، مسئولان حکومت را به باد انتقاد می‌گیرد و از مردم می‌خواهد هوشیار باشند و آرام نگیرند. بلافاصله پس از پایان منبر، سید حسام‌الدین دستگیر و زندانی می‌شود.

همچنین برخوردهای دیگری در گوشه و کنار کشور با مأموران رخ می‌دهد. در تهران و دیگر شهرها، جشن‌ها و کارناوال‌های شادی به دستور فرمانداری‌ها بر پا می‌کنند، کارمندان ادارات و مقامات و مسئولین شهرها با همسرانشان – بدون حجاب – وادار می‌شوند که در این مراسم شرکت کنند.

پرسشی که پس از خواندن ماجرای سلطه یافتن سه مأمور دست‌نشانده غرب بر سه کشور ترکیه، افغانستان و ایران به ذهن می‌رسد شیوه‌های همگونی است که آن‌ها پس از دست یافتن به قدرت در این کشورها به اجرا درآوردند. تاریخ ایران و جهان ماجرای کشورگشایی امپراتوران و شاهان بسیاری را رقم‌زده است،

امّا هنگام بررسی رفتار «آتاتورک» و «خان ایران و افغانستان» رضاخان وامان الله خان و اصرار و سماجت آنان در مسخ و ویران‌سازی فرهنگ، ارزش‌ها و باور دینی مردم، هوشمندی و نیرنگ بازی سران و سیاست پیشگان غرب بر ما آشکار می‌شود.

آن‌ها (جریان سلطه غرب) پس از برخوردهای بسیاری که با ملّت‌های مسلمان داشته‌اند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که گرفتن مرزهای زمینی و گشودن دروازه کشورها کار مهمی است، امّا مهم‌تر از آن گشودن مرزهای اندیشه و باورهای یک ملّت است. آن‌ها فهمیده‌اند که نفوذ در سنگر و برج و با روی حریف، لازم است؛
امّا رخنه در فرهنگ و ارزش‌های یک ملت بسیار کارسازتر است.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و افزایش نگرانی‌های نظام سلطه جهانی از کاهش اقتدار خود در منطقه و جهان،‌ انواع تهاجم‌های سخت، ‌نیمه سخت و نرم علیه انقلاب اسلامی آغاز گشت که تهاجم فرهنگی و مبارزه باحجاب اسلامی مهم‌ترین تهاجم نرم محسوب می‌شود که در سال‌های پس از انقلاب و به‌خصوص پس از جنگ تحمیلی سرمایه‌گذاری گسترده برای آن انجام‌شده است. با روی کار آمدن نفوذ، فضای سیاسی برای تسهیل و شتاب بخشیدن به تغییر ارزش‌های جامعه و گسترش بی‌حجابی مناسب‌تر گشته و در این راستا گام‌های زیر برداشته شد:

الف: ایجاد فضای آزادی اباحه گری که منجر به‌جرئت یافتن افراد برای بروز و ظهور اعتقادات و رفتارهای غیردینی در جامعه اسلامی می‌کشد؛
ب: استفاده حداکثری از سیاست جریان اصلاح‌طلب در مورد عدم برخورد قانونی و یا انتظامی با پدیده بدحجابی و تکیه‌بر ادعای انجام کار فرهنگی که هیچ‌گاه تحقق نیافت؛

ج:‌ تئوریزه نمودن بدحجابی در کشور برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب توسط موج نویسندگان روشنفکر (این امر باعث شد افراد برای بدحجابی خود صاحب تئوری و اندیشه شوند)؛

د: تأکید بر فردی و خصوصی بودن امر حجاب و جایز نبودن دخالت دولت در این زمینه که از حیث فرهنگی تأثیر بسیار زیادی دربی داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و افزایش نگرانی‌های نظام سلطه جهانی از کاهش اقتدار خود در منطقه و جهان،‌ انواع تهاجم‌های سخت، ‌نیمه سخت و نرم علیه انقلاب اسلامی آغاز گشت که تهاجم فرهنگی و مبارزه باحجاب اسلامی مهم‌ترین تهاجم نرم محسوب می‌شود که در سال‌های پس از انقلاب و به‌خصوص پس از جنگ تحمیلی سرمایه‌گذاری گسترده برای آن انجام‌شده است.

در طی این سال‌ها راهبردهای دشمنان جهت ترویج اباحه‌گری و عادی‌سازی بی‌حجابی را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

۱- تحریف مبانی دینی و الهی حجاب و عفاف و تقلیل آن به امری حکومتی و سیاسی از جانب جمهوری اسلامی
۲- اولویت سازی برای زیبایی ظاهری افراد در مقابل سایر ارزش‎های انسانی و الهی در جامعه با استفاده از ابزارهای فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای
۳- ایجاد شبکه‌های سازمان‌دهی شده دختران و پسران برای ظاهر شدن با پوشش‌های ساختارشکنانه و ناهنجار با پرداخت حقوق روزانه برای گشت زدن این افراد در سطح اجتماع و مراکز عمومی
۴- گسترش شبکه‎های سازمان‌دهی شده عرضه کالاهای فرهنگی-آموزشی، انواع پوشاک و کالاهای مصرفی جهت ترویج فساد و بدحجابی
۵-صرف هزینه‌های کلان برای ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد برای جایگزینی این رسانه‌ها به‌جای رسانه ملی در داخل خانواده‌های ایرانی و ساخت سریال‌های خانوادگی برای القای سبک زندگی غربی و اباحه گری اعضاء خانواده و خیانت به یکدیگر
۶- استفاده از فضای اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای شبکه‌سازی جوانان در فضای مجازی در کنار ترویج فساد و ابتذال در فضای مجازی
۷-ایجاد شبکه‌های قاچاق محصولات صوتی و تصویری مبتذل و مشروبات الکلی، لوازم‌آرایشی و پوشاک‌ مغایر با پوشش اسلامی و هنجارشکنانه در سطح وسیع
۸-تلاش برای نفوذ افراد با افکار سکولار و غربی همسو در درون ساختارهای دولتی و تصمیم‌ساز در اداره امور کشور
۹-حرکت‌های روبه‌جلو و هنجارشکنانه در پوشش و رفتار عوامل نظام سلطه، جهت عادی‌سازی فساد و ابتذال در میان آحاد مردم
۱۰-حساسیت‌زدایی برای اکثریت افراد جامعه، نسبت به گسترش فرهنگ بدحجابی در جامعه با استفاده از گفتمان سازی روشنفکری و آزادی.

علت سرمایه‌گذاری‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های گسترده نظام سلطه و همراهی عناصر داخلی آن‌ها برای حذف حجاب، نه‌تنها مبارزه برای نابودی اصلی‌ترین نماد مقاومت فرهنگ الهی در برابر فرهنگ مادی است بلکه نتایج و تبعات گسترده‌ای است که بی‌حجابی و ایجاد فضای فساد و اباحه گری در استحاله جامعه اسلامی به وجود خواهد آورد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:

۱ درگیر نمودن طیف گسترده‌ای از جوانان با موضوعات جنسی و فساد و ابتذال اخلاقی به‌عنوان سرمایه‌های انسانی جمهوری اسلامی
۲ نا امید سازی ملت ایران و سایر ملت‌ها از توانمندی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت و سلامت اجتماعی و اخلاقی به‌عنوان الگوی جامعه اسلامی و کاهش قدرت نرم ایران در داخل و خارج
۳ ترویج فرهنگ تساهل و تسامح و اباحه گری جهت فروپاشی فرهنگ ارزشی و دینی مردم که اصلی‌ترین ارکان جامعه اسلامی
۴ سنگین شدن فضای جامعه برای حضور اقشار مذهبی و بخصوص افراد محجبه و روحانیون
۵ ایجاد شکاف اجتماعی و دودستگی میان مردم به دودسته افراطیون و آزادی خواهان و قرار دادن آن‌ها در مقابل یکدیگر به‌صورت فرهنگی و سپس سیاسی
۶ سیاسی جلوه دادن موضوع حجاب در اذهان عمومی و عدم امکان طرح و تبیین روشن و دقیق مسئله «عفاف و حجاب» در جامعه توسط دستگاه‌ها و رسانه‌های فرهنگی و آموزشی
۷ پیوند خوردن معترضان سیاسی به معترضین اخلاقی و اجتماعی (از هر دو قشر مذهبی و غیرمذهبی) جهت گسترش مخالفین جمهوری اسلامی
۸ بهره‌گیری از فضای احساسی و التهاب آور برخورد با بدحجابی زنان در سطح اجتماع در جهت کاهش سرمایه اجتماعی کشور و اتهام زنی خشونت علیه زنان به ایران
۹ ایجاد بحران اجتماعی –اخلاقی و آنارشیسم اجتماعی به‌وسیله گسترش هنجارشکنان در سطح جامعه
۱۰ تغییر اولویت‌بندی ارزش‌ها برای مردم و به‌ویژه زنان مطابق الگوی سبک زندگی غربی و استحاله فرهنگ اسلامی ایرانی
۱۱ تخریب نسل‎ آینده انقلاب اسلامی در فضای ترویج اباحه‎گری و تساهل *
از گذشته تاکنون دشمنان همواره در تلاش بودند تا با ترویج بدحجابی و بی‌حجابی برای انحراف جوانان و گسترش فرهنگ غرب به اهداف خود برسند و امروز با تبلیغات مسموم و مُدگرایی به دنبال ترویج بی‌حجابی هستند.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال آستان‌خبر در تلگرام شوید.

نظرسنجی
Sorry, there are no polls available at the moment.
اخبار شهرستان
تبلیغ
تبلیغ
ads2